(A)Making this work smoothly in the system is the biggest challenge for our team.
(A)これらすべてのプログラムシステムがスムーズに機能することが、チームの最大のチャレンジです。

(K)Even you are not so good at Japanese.
(K)日本語があまり得意でない人でも大丈夫です。

エンジニア / 電装 ハード・ソフト

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エンジニア(ソフト)

(A)I work as a prototype system develop and the project manager at Phiaro.
I design custom software and hardware applications for vehicles.
I’m designing a custom printed circuit board now for the LED controlling via CAN Interface and I'm calculating the current ratings of the connectors now.
(A)フィアロにてプロトタイプシステムの開発、プロジェクトマネージャーとして働いています。
自動車用カスタムソフトウェアやハードウェアアプリケーションの設計をしています。
今、CANインターフェースでLED制御の基板をカスタム設計していています。
また、コネクターに電流計算もしているところです。

(K)I'm working as a system engineer in Phiaro, so we have a lot of stuff to do.
But main is building a prototype of device for car and also preparing graphic interface for car.
Now, I'm writing a program for microcontroller, so in our job, we use and get different types of MCU.
For this reason, we are using different software in different languages. So that's what I'm doing now.
(K)私はフィアロでシステムエンジニアとして働いています。
やることはたくさんありますが、主に車載用デバイスプロトタイプの構築と、グラフィックインターフェイスの準備です。
今、マイコン用のプログラムを設定しているのですが、仕事柄、多種多様なマイコンユニットを確保したり、実際に使ったりします。
そのため、プログラム言語が違うソフトを使い分けています。
今、実際に設定しているところですよ。

専門知識

(A)So Phiaro is versed so many fields of automotive engineering.
And to be able to make quality, you always have to learn and keep ourselves updated with the latest technologies.
(A)フィアロは自動車業界の多様なエンジニアリングに精通しています。
そのクオリティを更に向上させる為、常に最新技術に触れ、アップデートしていく必要があります。

(K)Yes, as He mentioned this is really necessary for us to have knowledge of a different field.
And, for example, for me in my job, I'm using different program languages, which is, for example, C. C++, Python and this is not the end.
We're still updating our knowledges.
So this is never end, I think.
(K)彼の言うように、多種他党な分野の知識を持つことはとても重要なことです。
例えば、私の業務の場合、C、C++、Pythonなど、さまざまなプログラム言語を使っていますが、これだけでなく、引き続き最新情報、最新知識の更新が必要です。
これに終わりはないでしょう。

やりがい

(A)So for our team's the biggest challenge is to cover all of these prototype developments in the vehicle.
We have to design from low voltage systems to high voltage systems and also software, graphical interfaces and the hardware as well.
Making this work smoothly in the system is the biggest challenge for our team.
(A)我々EEチームにとっての最大のチャレンジは、車両全ての制御プロトタイプを開発することです。
弱電から強電システム、そしてソフトウェア、グラフィカルインターフェース、ハードウェアまで全ての設計が必須です。
これらすべてのプログラムシステムがスムーズに機能することが、チームの最大のチャレンジです。

(K)So then a project just started just an idea, so nothing is real.
But based on this idea we are building a real system and you can really touch it, you can communicate with it.
This really motivated me to do my work.
(K)プロジェクト初段階ではアイデアから始まりますが、まだ現実には何も存在していません。
しかし、そのアイデアから、システム構築、そして実動し始め、コミュニケーションが交わされる。これが、我々業務の最大のモチベーションです。

自社開発プロジェクト

(A)So Phiaro has internal projects regularly which are not limited by customer specifications.
In this project, we can try the technologies what we are interested about and learn the skills what is necessary for that. And also try new kind of systems so if we would like to test.
(A)フィアロ自主開発プロジェクトでは、クライアントの仕様にとらわれる事なくプロジェクト遂行できます。
つまり、我々信じる未知なる技術に挑戦し、それに必要なスキルも収得できます。
また、新システムも納得いくまでトライが出来、さらなる挑戦もできます。

(K)For example, for me, when I just joined Phiaro, I had my own project, and it was really a good opportunity for me to get a new knowledge and new skills.
So, I really would like to do it again.
(K)私の最初の業務は自社開発プロジェクトでした。
新人の私は新しい知識や技術を効率的に学ぶとても良い機会でした。
ぜひまた自社開発プロジェクトに参加したいです。

フィアロ

(A)私にとってフィアロは、面白い会社です。
(K)いろいろなことを勉強できる所です。

関連する職種

エンジニア / 電装 ハード・ソフト

ハード:回路・基板設計、センサー、電気ドライブシステム設計及び実装
ソフト:プログラミングソフト(BMS、組込みシステム、ゲームエンジン、自動車用UI、その他IoTなど)